bubbles-in-marokko2024.reismee.nl

Welkom bij onze reis.

Hallo en welkom bij onze reis.

DΓ© plaats om op de hoogte te blijven van onze avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden.

In december 2023 hebben wij onze oude 29 jarige β€œbus” met pijn in ons hart ingeruild voor een 20 jaar jongere versie. De β€œbus” had net als wijzelf wat ouderdomsverschijnselen en na veel wikken en wegen is β€œde bus” ingeruild. Voorjaar 2024 en afgelopen zomer zijn we met deze nieuwe camper op stap geweest. De mankementjes die opdoken zijn prima opgelost door de dealer en nu zijn we na een drukke en wat turbulente zomer op weg naar Marokko.

We zijn dinsdag 24 september in Nederland vertrokken in droog weer; We wilden even de beladen camper in Steenbergen op de weegbrug zetten om te weten hoe zwaar we beladen zijn, helaas was de weegbrug verdwenen en vonden we alleen een groot gat. Goed en wel op weg klapperde er iets, bleek het grote dakraam boven de cabine niet op slot. Na een verder voorspoedige reis zijn we geland op de camping in Amiens. Onderweg wel wat regen gehad en net ten zuiden van Lille zagen nog velden zonnebloemen in bloei. Plek genoeg op de camping, veel drassige plekken door de regen helaas. Even later arriveerden mijn zus en wederhelft ook. Zij zijn op weg naar huis. We zijn met zijn vieren gezellig gaan eten in een pizzeria in de stad en hebben nog even geborreld. Het is heel de avond droog gebleven.

Woensdag 25 september 2024: Vannacht bleef het gelukkig droog en vanmorgen mijn zus en zwager uitgezwaaid en op weg gegaan naar Poitiers. Een saaie rit met veel saaie landschappen. Er bloeit en groeit weinig in dit seizoen. Geen oponthoud gehad, maar vanaf het middaguur veel regen. We zijn gaan eten in Chasseneuil-du-Poitou, daarna overnachten bij het lac de Saint Cyr. Er is inmiddels zoveel water gevallen dat er op de camperplaats veel plassen staan. We hebben de voorwielen op het asfalt gezet; we willen donderdag graag verder. Heel de avond veel regen en heel veel wind.

Donderdag 26 september 2024:Ook vannacht heel veel wind, maar gelukkig geen regen meer. We hebben prima geslapen. Helaas weer regen vanaf 09.00 uur. We wilden eigenlijk op ons gemak met meerdere tussenstops, cq overnachtingen, naar Spanje rijden, maar vanwege het slechte weer en de vele regen rijden we zo snel mogelijk naar droger weer. Vandaag dan naar Urrugne bij de Spaanse grens gereden. Tot het middaguur heel veel regen, dus een intensieve en saaie rit. Alle oogsten zijn binnen, de druiven zijn geplukt en de zonnebloemen zijn uitgebloeid. Hier en daar zijn zelfs hele velden omgeploegd. We hebben geluncht bij Bordeaux en gelijk wat boodschappen gedaan. Ten zuiden van Bordeaux zien we veel mooi bloeiende heide. Toen we op de camping arriveerden bleek het daar heel erg druk, we kregen nog net een verhard plekje. In dit natte weer is een grasplek geen favoriet. Gelukkig bleef het totlaat droog en kon Bubbles een uitgebreide wandeling maken.

wij zien je graag terug bij onze reis en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!

Groetjes,

Martine, Thieu en Bubbles

Anny

Goede reis verder en fijne vakantie.

Ton

Tja het weer in midden en zuid Europa voorspelt niet veel goeds.
Sprak vanmiddag iemand die de vakantie in Spanje vervroegt heeft beeindigd vanwege het slechte weer daar. veel plezier met jullie nieuwe ( busje ) en een fijne reis.

Wim

Bedankt voor jullie verslag.
Ik probeer jullie te volgen.
Goede reis verder.
Hier ook nogal wind vandaag (vrijdag)
Gr. Uit Tholen.

Godelive

Fijne vakantie 😎 en hopelijk droger weer. Wij gaan jullie weer volgen. Een ontspan momentje komende dagen voor de verhuis. 😊 πŸ˜‰ 😁 πŸ™‹πŸ™‹πŸ™‹Groetjes

Ben

Fijn te lezen dat jullie weer onderweg zijn. Mooie beschrijving van jullie avonturen, dus op afstand reizen we een beetje met jullie mee. Hopelijk houdt het op met regenen β˜” naarmate jullie zuidelijker komen. Veel plezier nog en veilige kilometers. πŸ‘ 🚐🌞